+387 (0) 30 659 888
info@agencija-jajce.ba
Ul. Sv. Luke 15 Jajce, Federacija BiH, 70101, Bosna i Hercegovina
 
Danas (19.10.2017) otvoren je "Sarajevski festival turizma" u okviru kojeg se održava 39. međunarodni sajam turizma i turistička berza, te 6. međunarodni sajam hotelsko-ugostiteljske opreme i cateringa.
 
Manifestacija se održava u Centru Skenderija i trajat će do 21. oktobra, a okupila je 75 izlagača iz šest država - Bosne i Hercegovine, Hrvatske, Srbije, Turske, Indonezije i Indije, koja je zemlja partner. 

 
JU Agencija Jajce je svojim izlaganjem na Sajmu predstavila kulturne i turističke potencijale grada Jajca kao i cjelokupnu turističku ponudu iz oblasti ugostiteljstva, sportskog turizma i drugih vrsta aktivnog odmora.
 
Za Jajce su se zainteresovali brojni mediji, turističke agencije i građani.

 
Po riječima organizatora, ova manifestacija afirmira domaću turističku ponudu i potencijale i novi je početak predstavljanja turizma kao važne privredne grane. Kako je istaknuto, turističke organizacije i agencije će posebno predstaviti bogatu novogodišnju i zimsku ponudu.




(klix.ba/JU Agencija Jajce)
 
 
 
 



Rekordan broj turista u prvih osam mjeseci tekuće godine zabilježen je u Jajcu. Prema riječima direktora, Agencije za zaštitu kulturnih spomenika, Huse Hadžića, najvše turista je sa područja Balkana, Azije i sa Bliskog istoka.

Šta je to što najviše privlači turiste u Jajce i na koji način je gospodin Hadžić uspio zadržati mlade da ne napuste rodni grad, saznajte u prilogu.

Video prilog pogledajte na OVOM LINKU.



(www.bhrt.ba)

Putnička agencija ELGATO iz Sarajeva organizuje putovanja u Italiju i Češku.

Svi zainteresovani za ova putovanja se mogu prijaviti preko JU „Agencija za kulturno – povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada  Jajca“ u prostorijma Info centra u Jajcu.




Za sve dodatne informacije možete se obratiti na kontakt tel. 030 659 888 ili putem maila Diese E-Mail-Adresse ist vor Spambots geschützt! Zur Anzeige muss JavaScript eingeschaltet sein!.

 

Jajce, grad na ušću Plive i Vrbasa, jedan je od najpozitivnijih primjera kada je u pitanju razvoj turizma u BiH. Grad je poznat po svojim jezerima, vodopadu i drugim prirodnim ljepotama, ali i po tome što ima čak 29 nacionalnih spomenika.

Brojni potencijali

 

Prema podacima Agencije za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca, grad iz godine u godinu bilježi porast broja turista, a prema najnovijim podacima, 2017. godina bit će rekordna u poslijeratnom periodu.

– Prema našim podacima, zaključno s krajem avgusta, kompletna turistička sezona je bolja nego za cijelu prošlu godinu. Iz godine u godinu povećava se broj posjeta, a što je još važnije turisti se duže zadržavaju u našem gradu. Naravno, bilo je razlike po mjesecima, a izuzetno se ističe četvrti mjesec, koji je daleko najbolji do sada u sezoni, a porast posjeta u odnosu na prošlu godinu zabilježen je i u avgustu. Juni i juli su nešto stagnirali u odnosu na prethodne godine. Ukupno gledajući, veći je broj posjeta nego 2016. godine, iako je ta godina bila najbolja u poslijeratnom periodu – govori Huso Hadžić, direktor Agencije.

Dodaje da, uprkos činjenici da broj turista iz godine u godinu raste, u Jajcu ima prostora i za dodatna ulaganja u turizam, odnosno u infrastrukturu, počevši od samog čišćenje grada i okolice pa do smještajnih kapaciteta.

– Smatram da Jajce ima izuzetnu perspektivu, jer su Jajce i Bosna i Hercegovina sve interesantniji turistima iz cijelog svijeta. Prema informacijama kojima ja raspolažem, svake godine se pojavljuju neke nove zemlje iz kojih turisti ranije nisu dolazili – kaže Hadžić.

Kao i ranijih godina, najveća atrakcija grada je 21 metar visok vodopad, jedini na svijetu u centru grada. Do kraja avgusta ovaj biser prirode posjetilo je više od 70.000 turista, što je veća posjeta u odnosu na cijelu 2016. godinu.

S obzirom na to da turistička sezona još traje, a u 2016. godini su posjete bilježene sve do kraja godine, ova brojka će sasvim sigurno biti još veća.

– Iako je, prema zvaničnim podacima, vodopad najposjećeniji, mislim da je posjeta Plivskim jezerima i mlinčićima ipak veća. Nažalost, na tim lokacijama nemamo brojilo, pa je nemoguće bilo šta precizirati. Ovaj prostor je i dalje neiskorišten, a smatram da ima najveći potencijal za razvoj turizma. Radi se o lokaciji, odnosno destinaciji koja može biti posebno interesantna, naravno s određenim projektima i ulaganjima – ističe Hadžić.

Prirodne vrijednosti

Kada su u pitanju posjete drugim spomenicima, broj turista na tvrđavi i katakombama je na nivou prošle godine, s blagim povećanjem, dok posjeta Etno-muzeju i Mitreju, koji je star oko 1.800 godina, opada, a razlog, prema svemu sudeći, leži u većoj opredijeljenosti turista prema prirodnim vrijednostima Jajca.

Izvući maksimum

– Rekao bih da je Jajce svojevrsni turistički rudnik, a mi smo u posljednje četiri godine, takoreći, pokušali da ga otvorimo. Još nismo ni blizu pola puta u odnosu na ono što Jajce može. U svijetu je teško naći manji grad s tolikim turističkim potencijalima. Zato se nadam da će se istim tempom nastaviti i u narednom periodu, kako bismo izvukli maksimum iz onoga čime ovaj grad raspolaže. Prema svjetskom normama, uz razvoj turizma razvija se 51 privredna grana ili bolje reći razvija se kompletna privreda lokalne zajednice, pa i cijele države – zaključuje direktor Agencije Huso Hadžić.

 

 

(avaz.ba)



Svjetski dan turizma se obilježava 27. septembra/rujna svake godine u cilju jačanja svijesti javnosti o važnosti turizma u cilju ekonomskog prosperiteta, socijalne jednakosti i povezanosti, te zaštite okoliša i kulturnih dobara.
 
Povodom Svjetskog dana turizma, i takođe povodom 10 godina rada JU "Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turstičkih potencijala grada Jajca, obezbeđen je besplatan ulaz (27. septembra/rujna) na sve spomenike u Jajcu za sve posjetioce ovog turističkog grada.



Grad Jajce predstavlja pozornicu, na kojoj su nastali mnogi važni događaji i dokumenti, ali također iznjedrene su i mnoge znamenite ličnosti, te se svakako pisanim, ali i usmenim predanjima prepričava bogata prošlost ovog grada. Neobični pejzaži i prelijep krajolik, koji stvaraju rijeka Pliva sa veličanstvenim vodopadom, koji se obrušava niz sedru, visoku 21 metar i spada među 12 najljepših vodopada u svijetu, te nestaje u kanjonu rijeke Vrbasa i baš u ovom gradu se ujedinjuju u jedno, svakako vrijedi vidjeti. Ovaj grad ima veliki turistički značaj, te je kapija grada širom otvorena za sve posjetitelje.



(JU Agencija Jajce)
(foto: Samed Žužić)


U okviru 15. Međunarodnog sajma ekologije “EKOBIS 2017” u Bihaću održan je panel pod nazivom “Turizam u BIH – Uspješne priče” na kojem su govorili predstavnici turističkih klastera, vlasti ali i agencija koje su direktno ili indirektno uključene u razvoj turizma, a organizirala ga je Privredna komora Federacije BiH.
 
Bosna i Hercegovina ima sve preduslove da postane jedna od najvažnijih turističkih atrakcija u Evropi ali to treba znati kvaliteno prezentirati i iskoristit, to je jedino moguće ukoliko se svi udruže i zajednički djeluju na ostvarenju jednog cilja a to je turizam kao pokretač razvoja ekonomije, bio je to jedan od zaključaka ovog panela.
 
Da se od turizma može dobro živjeti svjedoče mnogi koji su upravo u ovoj oblasti vidjeli svoju šansu za poslovanje.
 
Stjepan Primorac, ispred Turističkog klaster Hercegovine i predsjednik Udruženja turizma pri PGKFBIH na panelu je govorio o tome koji su to problem koji koče razvoj turizma i načinima kako postojeće problem riješiti.
 
“Najveća prepreka na putu uspješnog razvoja turizma je siva ekonomija o kojoj se nema šta novo dodati ali je crna tačka koja koči dalji uspjeh. Mi koji radimo u legalnim tokovima smo došli u fazu ogorčenosti zbog ne rada pravene države da bi nešto sankcionirali i promijenili. Neophodno je sprovođenje propisa pravne države kako bi neke stvari mogli da nazovemo pravim imenom”, rekao je Primorac.
 
Istakao je da su deficitarna zanimanje, kao što su kuhari, hotelijeri i ostala koja su usko vezana za turizam, također jedan od problema koji se strukturno treba riješiti. Jer postoji velika potreba za istima pa se sada kroz određene edukacije nadomještaju a ne kroz školstvo kako bi to bilo najbolje.
 
Primorac kao predstavnik prvog turističkog klastera Hercegovina kazao je da je jedan od načina kako ostvariti uspjeh u ovoj oblasti jeste upravo preko klastera, koji će povezati oba entiteta u jednom zajedničkom cilju. Klasteri kroz projekte međunarodnih organizacija stvaraju uslove za edukacije pa tako i za stvaranje novih radnih mjesta ali i turističkih infrastruktura.
 
Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog Parka Una istakao je da konstantno unaprjeđenje ponude i razvoja iste doprinosi velikom uspjehu turizma.
 
“Uspjeh koji danas imamo možemo zahvaliti želji nadležnih institucija, lokalnog stanovništva ali i svih onih koji su prepoznali značaj ovog prirodnog resursa koji je proglašen zaštićenim područjem. NP Una u proteklom period je zabilježio najveći trend ekonomskog rasta”, rekao je Mulić.
 
Ono što je posebno želio istaknuti na ovom panelu jeste da uspostova zaštićenih područja nisu turistički projekti, već da se ona osnivaju prvenstveno zbog zaštite i očuvanja prirodnih, kulturno – historijskih područja.
 
“Na ovaj način se stvara dobar ambijent za razvoj određenog selektivnog turizma a koji ne treba i ne smije da ugrozi onaj prvobitni cilj a to je očuvanje i zaštita. Na bazi zaštite i očuvanja se razvija turizam, razvija se u Nacionlnom parku a ono što mi radimo jeste da taj razvoj ne gledamo kroz prizmu administrativno zaštićenog područja”, kazao je Mulić i dodao da to svakako potvrđuje veliki broj posjeta NP Una oko 80.000, na što su posebno ponosni.

 
Huso Hadžić, direktor Agencija za kulturno povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca i potpredsjednik udruženja turizma pri PGKFBIH istakao je da se na razvoju i prepoznavanju turističkih kapaciteta treba konstanto raditi i graditi.
 
“Morate znati htjeti, trebate pustiti da nešto probate pa i ako ne uspijete nećete žaliti, jer ste barem pokušali. U zadnjih nekoliko godina Jajce je promovisano u skoro cijelom svijetu sa svojim tuističkim potencijalima. Zahvaljujući mladom timu sa kojim sada radim i svome htjenju i ustrajnosti vrlo brzo smo Jajcu vratili onaj nekadašnji sjaja”, rekao je Hadžić.
 
Posebno je istaknuo skokove u Jajcu koji su za samo četiri godine koliko se organizuju postali svojevrsni novi turistički brend poznat u svijetu i na koji dolaze turisti iz svih krajeva.
 
Ono što je istaknuo ka svojevrsni problem jeste ne priznavanje uspjeha koji su postigli u svojoj lokalnoj sredini. Agencija je u kratkom vremenu, ali samo zahvaljujuću svome trudu i zalaganju uspostavila svoju bazu školovanih turističkih vodiča ali i reprezentativnu web stranicu putem koje prezentuju grad Jajce i njegovu turističku ali i kulturno-historijsku ponudu.
 
Marko Šantić, predsjednik PGKFBIH na panelu je kazao da komora aktivno radi da podrži sve one koji na bilo koji način žele raditi na promociji onoga što je dobro, što je BiH i što će doprinjeti razvoju zemlje u cjelosti.
 
Na panelu se dao i kratki osvrt o tome koliko trenutni zakoni idu u korist razvoja turizma.

 
Savjetnica Ministrice Federalnog Ministarstva okoliša i turizma, Azra Džigal kazala je da aktuelni zakoni djelimično idu na ruku turizmu i onima koji se njime bave, ali potrebno je tu dosta rada da bi se stvorili uslovi koji bi pogodovali razvoju u cjelosti. Podjsetila je da su u Federaciji BiH u proceduri trentno tri bitna zakona a to su jedinstveni zakon o turizmu, zakon o boravišnoj taksi i zakon o ugostiteljstvu. A usvajanje tog seta zakona bi, kako je Džigal kazala, trebalo doprinijeti da se u potpunosti uredi i unaprijedi sektor turizma.
 
“Jasno je da privrednici nisu zadovoljni ali ono što ministarstvo stalno ponavlja jeste da sredstva koja imamo u iznosu od 2 miliona KM jednostavno nisu dovoljna da bi svi bili zadovoljni. Svakako su sada glavne preokupacije stvaranje ozbiljnih zakonskih rješenja koja će možda u nekom narednom period stvoriti bolje uslove za razvoj turističkih kapaciteta i bolju podršku ovom sektoru”, kazala je Džigal.
 
Prirodni potencijali naše zemlji jedni su od najljepših na starom kontinentu. Rijeke, planine, kulturni i historijski spomenici spominju se u svim emisijama i časopisima posvećenim oblasti turizma. Broj turista i sve bolja infrastruktura svakako to i potvrđuju.
 
Prema podacima iz novog izdanja indeksa konkurentnosti turizma koji svake godine priprema Svjetski ekonomski forum, BiH je u prošloj godini posjetilo nešto više od 678.000 turista od kojih su privrednici iz ove oblasti zaradili više od jedne milijarde i 174 miliona KM.
 
Samo FBiH u martu ove godine posjetilo je 587.000 turista što je za 12.3 posto više u odnosu na mart prošle godine.


(akta.ba)
(foto: JU Agencija Jajce)