Euromonitor International, jedna od najpoznatijih svjetskih kompanija za strateško istraživanje i analizu tržišta, objavilo je izvještaj o turizmu u BiH tokom 2017. godine. 

Stručnjaci ove kompanije koja posjeduje urede u dvanaest zemalja širom svijeta ističu da je rast turizma u BiH posljedica razvoja pratećih infrastrukturnih objekata. Primjeri toga su ekspanzija WizzAir-ovih operacija i na Međunarodni aerodrom Sarajevo, kontinuirana ekspanzija mreže puteva i rast stranih investicija u usluge smještaja.

 Kao posebno dinamičan sektor prema zaključku Euromonitora izdvojila se i online prodaja turističkih i smještajnih usluga koja je rasla brže od tradicionalne “offline“ prodaje u ovom sektoru tokom 2017. godine.

– Ovaj trend rezultat je ne samo rastuće potražnje za jednostavnijim rezervisanjem hotelskih smještaja već i aktivnosti kompanija koje korištenjem različitih online marketinških alata nastoje privući korisnike usluga – kazali su stručnjaci Euromonitora.

Sektor turizma je sezonski posao i za većinu kompanija aktivnosti tokom poslovno slabijeg dijela godine određuju uspjeh čitave godine.

– Kompanije poput Citydeala i Ekupona su pomagale hotelima da kroz popuste dobiju što veći broj posjeta i to je bilo ključno da se održi nivo poslovanja i u radno manje intenzivnom dijelu godine – navode iz Euromonitora.

Ističe se i da BiH ima potencijal da turizam razvija iznad evropskog prosjeka u narednom periodu, a svoju tvrdnju potkrijepljuju nizom argumenata.

– Kontinuiran interes za BiH od strane nekih od najbrže rastućih svjetskih ekonomija, razvoj kratkoročnih kapaciteta za smještaj, razvoj putne infrastrukture i prekogranična saradnja sa okolnim zemljama u razvoju zajedničkih turističkih ponuda su samo dio razloga za optimizam glede razvoja turizma u BiH – zaključuju stručnjaci Euromonitora.

 

 

(Faktor.ba/foto: Samed Žužić)