Jajce predstavljeno u Bihaću – “Turizam u BIH – Uspješne priče”
U okviru 15. Međunarodnog sajma ekologije “EKOBIS 2017” u Bihaću održan je panel pod nazivom “Turizam u BIH – Uspješne priče” na kojem su govorili predstavnici turističkih klastera, vlasti ali i agencija koje su direktno ili indirektno uključene u razvoj turizma, a organizirala ga je Privredna komora Federacije BiH.
Bosna i Hercegovina ima sve preduslove da postane jedna od najvažnijih turističkih atrakcija u Evropi ali to treba znati kvaliteno prezentirati i iskoristit, to je jedino moguće ukoliko se svi udruže i zajednički djeluju na ostvarenju jednog cilja a to je turizam kao pokretač razvoja ekonomije, bio je to jedan od zaključaka ovog panela.
Da se od turizma može dobro živjeti svjedoče mnogi koji su upravo u ovoj oblasti vidjeli svoju šansu za poslovanje.
Stjepan Primorac, ispred Turističkog klaster Hercegovine i predsjednik Udruženja turizma pri PGKFBIH na panelu je govorio o tome koji su to problem koji koče razvoj turizma i načinima kako postojeće problem riješiti.
“Najveća prepreka na putu uspješnog razvoja turizma je siva ekonomija o kojoj se nema šta novo dodati ali je crna tačka koja koči dalji uspjeh. Mi koji radimo u legalnim tokovima smo došli u fazu ogorčenosti zbog ne rada pravene države da bi nešto sankcionirali i promijenili. Neophodno je sprovođenje propisa pravne države kako bi neke stvari mogli da nazovemo pravim imenom”, rekao je Primorac.
Istakao je da su deficitarna zanimanje, kao što su kuhari, hotelijeri i ostala koja su usko vezana za turizam, također jedan od problema koji se strukturno treba riješiti. Jer postoji velika potreba za istima pa se sada kroz određene edukacije nadomještaju a ne kroz školstvo kako bi to bilo najbolje.
Primorac kao predstavnik prvog turističkog klastera Hercegovina kazao je da je jedan od načina kako ostvariti uspjeh u ovoj oblasti jeste upravo preko klastera, koji će povezati oba entiteta u jednom zajedničkom cilju. Klasteri kroz projekte međunarodnih organizacija stvaraju uslove za edukacije pa tako i za stvaranje novih radnih mjesta ali i turističkih infrastruktura.
Amarildo Mulić, direktor Nacionalnog Parka Una istakao je da konstantno unaprjeđenje ponude i razvoja iste doprinosi velikom uspjehu turizma.
“Uspjeh koji danas imamo možemo zahvaliti želji nadležnih institucija, lokalnog stanovništva ali i svih onih koji su prepoznali značaj ovog prirodnog resursa koji je proglašen zaštićenim područjem. NP Una u proteklom period je zabilježio najveći trend ekonomskog rasta”, rekao je Mulić.
Ono što je posebno želio istaknuti na ovom panelu jeste da uspostova zaštićenih područja nisu turistički projekti, već da se ona osnivaju prvenstveno zbog zaštite i očuvanja prirodnih, kulturno – historijskih područja.
“Na ovaj način se stvara dobar ambijent za razvoj određenog selektivnog turizma a koji ne treba i ne smije da ugrozi onaj prvobitni cilj a to je očuvanje i zaštita. Na bazi zaštite i očuvanja se razvija turizam, razvija se u Nacionlnom parku a ono što mi radimo jeste da taj razvoj ne gledamo kroz prizmu administrativno zaštićenog područja”, kazao je Mulić i dodao da to svakako potvrđuje veliki broj posjeta NP Una oko 80.000, na što su posebno ponosni.
Huso Hadžić, direktor Agencija za kulturno povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca i potpredsjednik udruženja turizma pri PGKFBIH istakao je da se na razvoju i prepoznavanju turističkih kapaciteta treba konstanto raditi i graditi.
“Morate znati htjeti, trebate pustiti da nešto probate pa i ako ne uspijete nećete žaliti, jer ste barem pokušali. U zadnjih nekoliko godina Jajce je promovisano u skoro cijelom svijetu sa svojim tuističkim potencijalima. Zahvaljujući mladom timu sa kojim sada radim i svome htjenju i ustrajnosti vrlo brzo smo Jajcu vratili onaj nekadašnji sjaja”, rekao je Hadžić.
Posebno je istaknuo skokove u Jajcu koji su za samo četiri godine koliko se organizuju postali svojevrsni novi turistički brend poznat u svijetu i na koji dolaze turisti iz svih krajeva.
Ono što je istaknuo ka svojevrsni problem jeste ne priznavanje uspjeha koji su postigli u svojoj lokalnoj sredini. Agencija je u kratkom vremenu, ali samo zahvaljujuću svome trudu i zalaganju uspostavila svoju bazu školovanih turističkih vodiča ali i reprezentativnu web stranicu putem koje prezentuju grad Jajce i njegovu turističku ali i kulturno-historijsku ponudu.
Marko Šantić, predsjednik PGKFBIH na panelu je kazao da komora aktivno radi da podrži sve one koji na bilo koji način žele raditi na promociji onoga što je dobro, što je BiH i što će doprinjeti razvoju zemlje u cjelosti.
Na panelu se dao i kratki osvrt o tome koliko trenutni zakoni idu u korist razvoja turizma.
Savjetnica Ministrice Federalnog Ministarstva okoliša i turizma, Azra Džigal kazala je da aktuelni zakoni djelimično idu na ruku turizmu i onima koji se njime bave, ali potrebno je tu dosta rada da bi se stvorili uslovi koji bi pogodovali razvoju u cjelosti. Podjsetila je da su u Federaciji BiH u proceduri trentno tri bitna zakona a to su jedinstveni zakon o turizmu, zakon o boravišnoj taksi i zakon o ugostiteljstvu. A usvajanje tog seta zakona bi, kako je Džigal kazala, trebalo doprinijeti da se u potpunosti uredi i unaprijedi sektor turizma.
“Jasno je da privrednici nisu zadovoljni ali ono što ministarstvo stalno ponavlja jeste da sredstva koja imamo u iznosu od 2 miliona KM jednostavno nisu dovoljna da bi svi bili zadovoljni. Svakako su sada glavne preokupacije stvaranje ozbiljnih zakonskih rješenja koja će možda u nekom narednom period stvoriti bolje uslove za razvoj turističkih kapaciteta i bolju podršku ovom sektoru”, kazala je Džigal.
Prirodni potencijali naše zemlji jedni su od najljepših na starom kontinentu. Rijeke, planine, kulturni i historijski spomenici spominju se u svim emisijama i časopisima posvećenim oblasti turizma. Broj turista i sve bolja infrastruktura svakako to i potvrđuju.
Prema podacima iz novog izdanja indeksa konkurentnosti turizma koji svake godine priprema Svjetski ekonomski forum, BiH je u prošloj godini posjetilo nešto više od 678.000 turista od kojih su privrednici iz ove oblasti zaradili više od jedne milijarde i 174 miliona KM.
Samo FBiH u martu ove godine posjetilo je 587.000 turista što je za 12.3 posto više u odnosu na mart prošle godine.
(akta.ba)
(foto: JU Agencija Jajce)
(foto: JU Agencija Jajce)