U DECEMBRU VIŠE OD 70 HILJADA TURISTA U BIH

U Bosni i Hercegovini u decembru 2016. turisti su ostvarili 73.181 posjetu, što je više za 10 posto u odnosu na novembar 2016. i za 17,8 posto više u odnosu na decembar prethodne godine.

Turisti su u decembru ostvarili 137.967 noćenja, što je više za četiri posto u odnosu na novembar 2016. i za 21 posto u odnosu na decembar 2015. godine.

U ukupno ostvarenom broju noćenja učešće domaćih turista bilo je 43,6 dok je 56,4 posto bilo učešće stranih turista, podaci su Agencije za statistiku BiH.

Broj noćenja domaćih turista bio je veći za 13,3 u odnosu na novembar 2016. i za 12,8 posto u odnosu na decembar 2015. godine. Broj noćenja stranih turista u decembru je bio manji za 2,2 posto u odnosu na novembar 2016. i za 28,2 posto veći u odnosu na decembar 2015. godine.

U strukturi noćenja stranih turista u decembru 2016. najviše noćenja ostvarili su turisti iz: Hrvatske (21,7 posto), Srbije (13,2), Slovenije (10,2), Italije (4,9), Njemačke (3,9) i Turske (3,8) što je ukupno 57,7 posto. Turisti iz ostalih zemalja ostvarili su 42,3 posto noćenja.

Po dužini boravka stranih turista u BiH, na prvom mjestu su gosti iz:  Holandije sa prosječnim zadržavanjem od 5,4 noći, Kuvajta sa 4,2 noći, Portugala i Južnoafričke Republike sa po 3,3 noći te Izraela i Danske sa po 3,2 noći.

Turistima je u decembru 2016. u Bosni i Hercegovini bilo na raspolaganju 16.761 soba, apartman i mjesto za kampiranje što je za 15,2 posto više u odnosu na decembar 2015. i 35.252 raspoloživa kreveta što je više za 16,9 posto u odnosu na isti mjesec 2015.godine.

U decembru 2016. u okviru djelatnosti – Hoteli i sličan smještaj turistima su bile na raspolaganju ukupno 15.103 sobe i apartman što je za 13,1 posto više u odnosu na decembar 2015. i 30.602 kreveta što je za 12,5 posto više u odnosu na isti mjesec prethodne godine. Neto stopa iskorištenosti stalnih kreveta u decembru 2016. iznosila je 13,3 posto.

Prosječna neto stopa popunjenosti stalnih kreveta za 2016 godinu iznosila je 19,8 dok je u 2015. godini iznosila 17,2 posto. Prema vrsti smještajnog objekta najveći broj noćenja ostvaren je u okviru djelatnosti Hoteli i sličan smještaj sa učešćem od 92,9 posto.

 

 

 

 

 

(Fena)

READ MORE

621. GODINA OD PRVOG PISANOG POMINJANJA GRADA JAJCA

Odlukom Općinskog vijeća Jajce koje se održalo 30. aprila  2014 godine proglailo 22. februar kao Dan Općine Jajce. Datum je ovo prvog pisanog pominjanja grada Jajca 1396. godine u Povelji iz dubrovačkog arhiva. Na toj 16. redovnoj sjednici Općinskog vijeća Jajce usvojena je i Odluka o grbu i zastavi Općine Jajce.

Grb Općine Jajce je u obliku trouglastog štita. Podloga štita je bijele boje dok su simboli grada ucrtani zlatnom bojom. Okvir štita prate dvije paralelne linije. Vanjska linija je deblja, a unutrašnja tanja. U bijelom polju gornjeg dijela grba velikim slovima napisan je naziv grada „JAJCE“, a ispod je manjim brojevima napisana godina „1396“.

Ispod toga ucrtan je stari dio grada Jajca sa naznačenim konturama Tvrđave, tornja sv. Luke, prve i druge kapije i konturama još tri objekta. U bijelom polju donjeg dijela grba ucrtane su konture vodopada grada Jajca.

Zastava Općine Jajce je pravougaonog oblika, bijele boje, u sredini zastave nalazi se grb Općine Jajce obrubljen zlatnom bojom.

Legenda o imenu grada – JAJCA

Bezbrojne su lokalne predaje o postanku i imenu nekog mjesta. U njima se obično polazi od etimologije riječi od koje je ime izvedeno, ili od položaja na kojem je grad smješten.

Predaje i jedne i druge osnove zastupljene su u građi koja se odnosi na postanak i ime grada Jajca. Tako se kazuje da Jajce ime duguje činjenici da su “prilikom zidanja grada u malter stavljali jaja da bi malter bio čvršći”, što je motiv koji se često javlja u predajama o različitim gradnjama.

Druga predaja ističe da je “tvrđava-grad sagrađena na jajolikoj stijeni, pa otuda i ime grada”. Taloci bilježi da “…ima ih koji ime grada Jajca dovode u svezu s imenom legendarnoga vojvode kastela Grmuše (na lijevoj obali Une u Bihaćkom kotaru) Jajice”. Ruševine tog kastela raznesene su prije 1889. godine. Prigodom čišćenja nađen je pernati buzdovan i koplje mađarske forme. Puk priča, “da je ondje prije pesto godina živio vojvoda Jajica…”.

Predaja o porijeklu imena grada, koja se u različitim pisanim izvorima najčešće prenosi, kazuje da je “Hrvoje povjerio gradnju nekom graditelju imenom Luculli, koji je sagradio grad po uzoru napuljskog kastela – Castello del Uovo” (dvorac jajce). Varijanta ove predaje, koja je zabilježena i u naše dane, nesumnjivo je knjiškog porijekla.

U njoj je izostavljen graditelj, a u prvi plan istaknut je bosanski velikaš Hrvoje Vukčić hrvatinić, gospodar Donjih krajeva, čije je oduševljenje talijanskim Castellom del Uovo bilo presudno za postanak Jajca: “Hrvoje Vukčić Hrvatinić bio je vazal napuljskog kralja i kad je vidio Kastelo, po uzoru na to  izgrađen je grad Jajce”.

Sve predaje vezane za postanak Jajca su kratka, jednoepizodična saopćenja, za čiji nastanak je samo ime grada nudilo, ali do izvjesne mjere i ograničavalo maštu prenosilaca usmene tradicije.

 

 

 

(Jajce Online/agencija-jajce.ba/foto:Tvrtko Zirle/Samed Žužić)

READ MORE

JU „Agencija“ svim turističkim vodičima čestita 21. veljače/februar – Međunarodni dan turističkih vodiča

Službeno obilježavanje Međunarodnog dana turističkih vodiča započelo je 1990. na inicijativu Svjetske federacije udruženja turističkih vodiča.

Turistički vodič predstavlja profesiju karakterističnu isključivo za turizam. Uloga vodiča u realizaciji turističkih putovanja, u posljednje vrijeme, poprima sve veću ulogu, te je danas gotovo nezamislivo krenuti na organizirano turističko putovanje bez njihovog prisustva. Pored toga, u razvijenim turističkim regijama i zemljama koje drže do razvoja turizma, postoje lokalni turistički vodiči koji najbolje mogu da interpretiraju lokalno kulturno i prirodno nasljeđe, a ponekad su oni i jedini predstavnici lokalnog stanovništva s kojima turisti dođu u kontakt. Zbog svega navedenog, nije ni čudo što je kvaliteta turističkih vodiča veoma značajan za kvaliteta putovanja, a samim tim i za zadovoljstvo gosta.

Danas je posao turističkog vodiča postao san za mnoge mlade ljude, a prema istraživanjima magazina „Time“ žene su posao turističkog vodiča stavile na drugo mjesto na listi poslova iz snova, odmah poslije vođenja svog biznisa.

Da bi neko bio dobar turistički vodič, pored toga što treba dobro da poznaje kulturno i prirodno nasljedstvo regije u kojoj radi, i za koju posjeduje specifičnu kvalifikaciju izdanu od strane odgovarajućeg organa vlasti, mora da posjeduje i određene osobine neophodne za rad s grupom, ali i da vlada specifičnim vještinama i tehnikama vođenja. Od svih potrebnih elemenata za kvalitetnog turističkog vodiča, znanje se stječe konstantnim učenjem, dok se vještine i tehnike vođenja stječu vježbom nakon završene obuke. Veoma je važno da obuka turističkih vodiča sadrži i dio u kojem polaznici stječu praktična znanja na suvremen način i od, za to, kvalificiranih ljudi. Međutim, još je važnije da turistički vodič obnavlja i proširuje svoje znanje, ali i da unapređuje svoje vještine i tehnike vođenja, kako bi stalno povećavao kvalitetu svog rada. Uronite u svijet online kazino igara uz vavada casino , mjesto gdje ćete pronaći bogat izbor igara i izuzetnih promocija. Ova web stranica je savršeno mjesto za ljubitelje kazina koji traže uzbudljivu zabavu i šanse za dobitak.

Ovim putem JU „Agencija za kulturno-povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca“ čestita svim turističkim vodičima 21. veljače/februar – Međunarodni dan turističkih vodiča, posebno turističkim vodičima iz Jajca. Jajce danas ima preko 20 certificiranih turističkih vodiča na sljedećim stranim jezicima: Engleski, Njemački, Španjolski, Francuski, Talijanski, Arapski, Turski. Njihov značaj za predstavljanje Jajca je iznimno važan.

Više fotografija na našoj FACEBOOK STRANICI.

READ MORE

FORTRESS IN JAJCE

Jajce was once the seat of some of Bosnia’s medieval kings, and the remains of their castle are still in a good condition today. Jajce fortress was first built around the mid-14th century, although over the years many alterations and additions have been made. The central castle is located on top of a hill overlooking the city, and within the town there a various parts of old fortified wall as well as gates. One of the most interesting features to look out for is the crest of one of the medieval ruling families, which can be seen in its near-perfect condition at the entrance to the castle. Thanks to this historic legacy, Jajce is currently a candidate for being named as a UNESCO World Heritage Site.

 

(theculturetrip.com)

(foto: JU Agencija Jajce)

READ MORE

PLIVA FALLS

One of Jajce’s most unique features is this waterfall which is unusually situated right in the centre of the town. The falls are more than 20 meters high, and are at the point where two rivers meet and converge. The water is almost perfectly clear, and is a glittering bright turquoise color. There are a number of excellent viewing points, the best one being the official viewing platform where visitors are close enough to feel the spray of the water. The falls are currently at their highest recorded point, after an earthquake in the 1990s caused the area to flood and consequently increased the size of the waterfalls. Thanks to their central location, the Pliva waterfalls are a difficult attraction to miss when in Jajce.

 

 

(theculturetrip.com)

READ MORE

LEGENDARNI KOLUMBIJAC ORLANDO DUQUE SKAKAO SA VODOPADA U JAJCU

Volim doći u BiH. Čim sam dobio poziv, nisam se premišljao. Koristim svaku priliku koja mi se ukaže da posetim BiH.

Foto: Dron Ba / PromoOrlando Duque

Istakao je ovo prilikom svoje posete Jajcu, legendarni skakač u vodu sa ekstremnih visina, Kolumbijac Orlando Duque.

Kolumbijac je vlasnik 13 svetskih naslova i dva Guinnessova rekorda.

Legendarni skakač iskoristio je pauzu u Red Bull Cliff Diving Svetskom prvenstvu kako bi još jednom posetio Bosnu i Hercegovinu.

Foto: Dron Ba / Promo

Ovog puta destinacija je bila Jajce, a povod Treći međunarodni takmičarski skokovi sa prelepog Plivskog vodopada, održani u subotu 6. avgusta.

Nastupio je kao gost na skokovima sa vodopada i najavio skori povratak u BiH. Stari most u Mostaru 24. septembra biće domaćin takmičenja Red Bull Cliff Diving Svetskog prvenstva.

Plivski vodopad je dragulj grada Jajca, specifičan i jedinstven u svetu po tome što se nalazi u srcu grada. Visok 20 metara, vodopad pruža sjajnu lokaciju za visinske skokove – atraktivnu i neuobičajenu istovremeno.

Foto: Dron Ba / Promo

 

 

S vodopada se skače od davnina, a sada se tu treću godinu uzastopno održava međunarodno takmičenje u skokovima.

Legendarni Orlando je u Jajce stigao dan ranije kako bi obišao grad, proverio lokaciju takmičenja i izveo nekoliko probnih skokova na treningu.

Nakon obilaska, bio je oduševljen lepotom grada i vodopada.

– Vidio sam da je grad Jajce prelep, da je vodopad u centru grada. To pruža poseban užitak – rekao je Orlando.

On je nastupio u revijalnom delu programa, oduševivši sve gledaoce svojim skokovima koji su zapanjujuća kombinacija kompleksnih akrobacija i besprekorne elegancije leta.

Foto: Dron Ba / Promo

Orlando već narednog meseca ponovo dolazi u BiH, i ovoga puta sa većim društvom. Stari most u Mostaru, 24. septembra biće šesta stanica Red Bull Cliff Diving Svetskog prvenstva 2016, na kojoj će nastupiti 14 najboljih svetskih skakača.

Ovo je, nakon velikog prošlogodišnjeg uspeha, drugo gostovanje najprestižnijeg svetskog cliff diving takmičenja u gradu na Neretvi.

Na Starom mostu će biti održano i takmičenje prvenstva za žene, tako da će publika u Mostaru imati priliku da uživa i u nastupima najboljih svetskih skakačica.

Foto: Dron Ba / Promo

Za razliku od muškaraca, koji skaču sa visine od 27 metara, dame nastupaju sa platforme visoke 20 metara.

– Drago mi je što je Mostar ponovo uvršten u kalendar takmičenja. Prošle godine je sve bilo za pohvalu. To su prepoznali i organizatori koji su se odlučili da i u 2016. godini BiH bude domaćin novog spektakla. Ja imam najviše navijača ovde i svakako mi to odgovara – kaže Orlando, miljenik mostarske publike.

Visinski skokovi imaju dugu tradiciju u mnogim delovima Bosne i Hercegovine, a poslednjih godina ovaj sport doživljava novi zamah. Pored tradicionalnih skokova sa Starog mosta u Mostaru, sada su tu i skokovi sa vodopada u Jajcu, te još nekoliko takmičenja u drugim gradovima.

Foto: Dron Ba / Promo

Posebno veliki interes izazvalo je takmičenje Red Bull Cliff Diving Svetskog prvenstva održano u Mostaru prošle godine. Sve to su svakako odlične prilike za promociju prirodnih lepota Bosne i Hercegovine i njenih turističkih potencijala.

 

 

 

(www.blic.rs)

READ MORE

PROMOTIVNI VIDEO O BH. TURIZMU

Promotivni video o turističkim potencijalima BiH koji je napravljen uz podršku Američko-bosanske fondacije (ABF), nakon uspješnog prikazivanja u Vašingtonu, naći će se na web stranicama i stranicama na društvenim medijima partnera u BiH, Alžiru, Tunisu, Turskoj, Maroku, Egiptu i Albaniji.

Promotivna videokompilacija atraktivnih lokacija bosanskohercegovačke kulturne baštine “Walk through the centuries in Bosnia and Herzegovina” je privukla veliku pažnju nakon što je prikazana na SAIS Transatlantskom ekonomskom forumu 2016 na Johns Hopkins univerzitetu u Vašingtonu, gdje su “prisutni ostali fascinirani viđenim lokalitetima”, navodi se u saopćenju.

Nakon iskazanog interesa, pored Centra za transatlantske odnose SAIS, ovaj promotivni video će se naći i na web stranicama i društvenima medijima partnera u BiH, Alžiru, Tunisu, Turskoj, Maroku, Egiptu, te Albaniji.

Iz Američko-bosanske fondacije su poručili da je ovo tek početak njihovih aktivnosti promocije turizma koje će  biti nastavljen i u sljedećoj godini, uz podršku i saradnju sa zainteresovanim partnerima koji će doprinijeti pozicioniranju BiH kao nove i atraktivne turističke destinacije.

– U saradnji sa “S toursom”, razvijamo i poslovni plan šire ponude za strane turiste i vjerujemo da ćemo doprinijeti razvitku turističke industrije u BiH. Također, Kanton Sarajevo nam pruža veliku podršku u radu, te imamo u planu posebnu promociju ovog kantona uz otvorenu suradnju o tom pitanju, koju smo ponudili i svim drugim zainteresovanim relevantnim institucijama – navodi se u saopćenju.

Jedna od stvari koju naglašavaju u Fondaciji jeste da je Bosna i Hercegovina prelijepa, ali vrlo često zanemarena država.

– Iako smo dio šire regije Mediterana, još nismo dovoljno aktivni u okviru tog tržišta. Nažalost, čak i danas prve asocijacije na spomen riječi Bosna i Hercegovina se odnose na rat i siromaštvo, mi želimo aktivno raditi da bi ova percepcija promijenila. Naša zemlja je zaista neotkriveni dragulj koja je spoj velikih prirodnih ljepota, resursa i bogate kulturne  te historijske baštine. Ova nevjerovatna kombinacija različitih religija, kultura, tradicija i ljudi je stvorila zemlju sa zaista jedinstvenom pozadinom. Kulturnu baštinu Bosne i Hercegovine nećete naći samo izloženu na zidovima muzeja, nego je možete vidjeti na svakom uglu gradova koji kombinuju nekoliko različitih arhitektonskih stilova, u ispreplitanom zvuku crkvenih zvona, ezana, gradske gužve i smijeha, u stećcima, tvrđavama, nijemim svjedocima prošlih vremena koji uporno opstaju uprkos vremenu i svim nevoljavama. O gostoljubivosti i gostoprimstvu, postupanju prema gostima iz svijeta kao da su članovi porodice, te u duhu svih ljudi koji u njoj žive. To je stvarna Bosna i Hercegovina, i ona koju želimo prikazati a ovo je tek mali korak ka tom cilju. Kulturna baština BiH je turistički adut koji vrijedi promovisati – izjavio je za Fenu Dejan Radmilović, autor promotivne videokompilacije i projekt-menadžeri Američko-bosanske fondacije.

 

 

(Fena)

READ MORE

WEB STRANICA JU AGENCIJE BILJEŽI PREKO MILION POSJETA

Od prvog dana puštanja u funkciju WEB stranice JU Agencije za kulturno – povijesnu i prirodnu baštinu i razvoj turističkih potencijala grada Jajca, stranica se aktivno održava i pruža aktuelne novosti kao i informativne činjenice o gradu Jajcu. Koliko je uspješna WEB stranica govori i sama brojka od 1,000,000 posjeta. Dok facebook stranica bilježi preko 5,000,000 posjeta.

WEB stranica je dostupna na 8 jezika, a najgledanija je na:

1. Bosanskom

2. Engleskom

3. Italijanskom

4. Holandskom

5. Njemačkom

6. Arapskom

7. Turskom

8. Poljskom

Kao i do sada, WEB i facebook stranica JU Agencije Jajce ostaje aktivna u pružanju ponuda, novosti i inspirativnih multimedialnih zapisa.

Zahvaljujemo se svim našim posjetiocima.

READ MORE
CroatiaBosniaEnglishGermanDutchTurkeySaudi ArabiaItalyPoland